>

Kamis, 14 Agustus 2014

Bila Esok Aku Mati

Aku berada di sebuah persimpangan dan tak tahu akan ke mana.
Duniaku berakhir di sini. Di dangkalnya sebuah pemikiran.
Mimpiku padam dan tak akan menyala lagi.
Aku dikuasai oleh makhluk paling jahanam yang bersiap merusak diriku, kehidupanku.
Bukan, bukan, tapi dia telah bertahta melalui ambisi mereka.
Aku bosan. Jengah.
Ingin kuakhiri semua.
Bila esok aku mati,  tak perlu kautangisi.
Aku akan membusuk bersama dendam ini.
Jangan pernah kautanya ke mana aku akan bersemayam.
Surga atau neraka? Bagiku sama saja.
Bila esok aku mati,tunggu bukannya aku telah lama mati dan menjadi mayat hidup yang telah kalian rasuki dengan ambisi-ambisi yang tak pernah kalian ketahui merenggut semuanya.

Ah, andai saja mati itu tak akan membebani yang lain, akan kuakhiri detik ini juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jangan lupa tinggalkan komentar ya, follow @riefprudence Terima kasih.